Nespečnost in TKM

Marec, 2018
Napisal: Yao Junhao, zdravilec kit. med.
Prevedel: Miha Virant, univ. dipl. sin. in soc. kult.

 

Kakšna so merila dobrega spanja?

1. Človek zaspi 10 do 20 minut po odhodu v posteljo.
2. Med spanjem se ne zbuja, če se zbudi, pa lahko hitro ponovno zaspi.
3. Zjutraj se zbudi poln moči, brez utrujenosti.
4. Morastih sanj ni, ponoči tudi ni nenavadnega obnašanja.
 

Vzroki za nespečnost

TKM meni, da je vzrok za nespečnost v neharmoničnosti jina in janga. Nespečnost je zelo povezana s sfero vpliva glavnih notranjih organov. Ne glede na vzrok, vedno gre za neki primanjkljaj v sferi vpliva glavnih organov, bodisi srca, jeter, vranice, pljuč ali ledvic. Vsi organi so v medsebojni odvisnosti, zato se slabše delovanje enega pozna pri ostalih, to pa lahko povzroči nespečnost.
 

Vzorci nespečnosti po TKM

1. Primanjkljaj v sferi vpliva vranice in srca.
Kaže se kot težave na začetku spanca (človek težko zaspi), veliko je sanj, barva obraza je bledo rumena, usta so bleda in brez okusa.

2. Primanjkljaj jina in prebitek ognja.
Kaže se kot razdražljivost in nespečnost, vroč občutek v dlaneh in podplatih (tudi prsnem košu), nočno potenje, suho grlo in usta.

3. Slaba povezava med sfero vpliva ledvic in srca.
Kaže se kot razdražljivost, grenak občutek v ustih, omotica, piskanje v ušesih, občutljiv ali boleč ledveni del in kolena.

4. Sluz in vročina.
Kaže se kot grenak občutek v ustih, utesnjenost v prsnem košu in slabost; prisotne je veliko sluzi, na jeziku je rumenkasta obloga.

5. Zastoj hrane.
Kaže se kot zatekajoča bolečina v zgornjem delu trebuha, zadah in dvigajoča želodčna kislina (refluks) – neharmoničen či želodca.
 

Kaj lahko pomaga pri nespečnosti?

1. Temna in mirna spalnica ter udobna in ustrezna posteljnina.

2. Pred spanjem ni priporočljivo uporabljati elektronskih naprav, saj lahko uporaba mobilnega telefona, tablice ali računalnika zmanjša kvaliteto spanca.

3. Vroč tuš ali kopel za stopala dve uri pred spanjem.

4. Ustrezna količina zaužite hrane; preobilna ali preskromna večerja lahko vpliva na kakovost spanja.
 

Če zgoraj omenjene metode ne dajo zadovoljivih rezultatov, lahko poiščemo pomoč pri tradicionalni kitajski medicini, ki v teh primerih lahko precej pomaga. □