Kako poleti skrbimo za zdravje?

Napisal: Qu Dingzhu, zdravilec kit. med. 

Prevedla: Špela Oberstar, univ. dipl. sin. in soc. kult.

 

Poleti se v človeškem telesu poveča prisotnost aktivnega (yang) qi-ja, medtem, ko pasivni (yin) qi ostane skrit v telesu, prav zato se moramo ob prihodu poletja pravočasno pripraviti na ohranjanje telesnega zdravja.

1. Ritem dela in počitka

Poleti je ponavadi zelo vroče, zato je najbolj primerno je da vzorec spanja prilagodimo tako, da lahko zgodaj vstajamo. Z drugimi besedami, je optimalno, da hodimo spat med 22:00-23:00 in vstajamo med 5:30-6:30. Primerno je tudi, da imamo sredi dneva krajši počitek (od 30 min - 60 min spanca), ki pomaga pri ohranjanju vitalnosti in nam omogoča, da se izognemo prekomernemu zapravljanju energije (qi-ja).

2. Ne umivajmo nog v hladni vodi

V vročih poletnih dneh si nekateri ljudje radi spirajo noge z mrzlo vodo, da se tako ohladijo, vendar to početje ni priporočljivo. Če so vrhovi živcev na nogah stimulirani z hladno vodo, lahko to privede do prenehanja normalnega širjenja krvnih žil, kar lahko med aktivnim gibanjem povzroči krče v okončinah, artritis in revmo.

3. Bodimo zmerni v želji po hladu, da se izognemo poškodbam pljuč

V poletni vročini, za uravnavanje temperature pogosto uporabljamo klimatske naprave in ventilatorje, zato priporočam: da se takrat, ko smo prepoteni izogibamo hladnem zraku, ki prihaja iz ventilatorja (klimatskih naprav); med spanjem pa vetra iz ventilatorjev ne usmerjamo direktno proti glavi, da se izognemo poškodbam zaradi koncentracije hladnega zraka.

4. Jejmo zmerno in pijmo več vode

Izogibamo se hladni hrani in napitkom, saj v poletnem času črevesje deluje z zmanjšano učinkovitostjo, zato lahko ima prekomeren vnos hladnih živil vpliv na delovanje vranice in želodca. Zaradi povečanega potenja je potrebno skrbeti tudi za dodaten vnos vode v telo.

5. Primerno gibanje

Ko so temperature relativno visoke se izogibajmo športu. Najbolj primerna aktivnost tako za starejše kot tudi mlade ljudi je sprehajanje. Glede na telesno pripravljenost se lahko sprehajamo od 20 min do 1 ure.

6. Ohranjamo pozitiven odnos

S pozitivnim odnosom in občutki bomo najbolje preživeli poletne dni ker nam pozitiven odnos omogoča ohranjanje delovanja organizma na visoki ravni. Priporočam tudi posebno dieto:juha iz zelene soje (tradicionalna kitajska medicina priporoča zeleno sojo, saj ta uravnava vročino v telesu in ugodno vpliva na qi, odvaja vročino in strupe, vlaži grlo in blaži žejo,preprečuje sončarico in pomaga pri zastrupitvah s hrano).

100 gramov zelene soje in pol litra vode (zadostuje za 2 do 3 ljudi)

Po tem ko vodo zavremo, zmanjšamo intenziteto ognja in pustimo da se soja pri zmernem vrenju kuha 20-30 minut. Ko se soja razkuha ogenj ugasnemo in počakamo, da se ohladi preden zaužijemo (po želji lahko dodamo tudi malo sladkorja).